Hotărârea nr. 408 din 2023

HOTĂRÂREA NR. 408 privind aprobarea Organigramei, Statului de Funcții și a Regulamentului de Organizare și Funcționare pentru aparatul de specialitate al Primarului municipiului Sibiu

23h408

JUDETUL SIBIU
CONSILIUL LOCAL AL MUNICIPIULUI SIBIU

HOTARÂREA NR. 408

privind aprobarea Organigramei, Statului de Functii si a Regulamentului de Organizare
si Functionare pentru aparatul de specialitate al Primarului municipiului Sibiu

 

          Consiliul Local al Municipiului Sibiu, întrunit în sedinta ordinarã din data de 26.10.2023,
Analizând:
   - referatul de aprobare nr. 74323/13.10.2023 privind promovarea proiectului de hotãrâre pentru aprobarea organigramei, statului de functii si Regulamentului de organizare si functionare pentru aparatul de specialitate al Primarului Municipiului Sibiu întocmit de initiator primar Astrid Cora Fodor,
   - raportul de specialitate nr.75154/18.10.2023 întocmit de Serviciul managementul si integritatea resurselor umane cu privire la referatul de aprobare sus-mentionat,
Având în vedere urmãtoarele:
   - analiza efectuatã în urma cãreia a rezultat cã pentru aparatul de specialitate al Primarului Municipiului Sibiu se impune o reorganizare a activitãtilor în vederea îmbunãtãtirii atributiilor precum si a managementului activitãtii personalului în scopul eficientizãrii activitãtii si planificãrii resurselor umane dar si încadrãrii într-un mod economic si eficient a cheltuielilor aferente posturilor aprobate;
   - modificãrile vizate au în vedere prioritizarea interesului public iar reorganizarea compartimentelor functionale ale aparatului de specialitate se bazeazã pe principiile de guvernantã deschisã, astfel încât structura de personal sã rãspundã cerintelor de eficientã si eficacitate specifice unei autoritãti publice locale moderne;
   - adresa nr. 13562/07.07.2023 emisã de Institutia Prefectului - Judetul Sibiu cu privire la stabilirea numãrului total de posturi calculate pentru anul 2023, înregistratã la registratura generalã a Primãriei municipiului Sibiu cu nr.51578/13.07.2023;
   - faptul cã prin structura organizatoricã propusã se respectã cerintele privind numãrul maxim de posturi stabilit pentru anul 2023 precum si prevederile legislatiei în vigoare cu privire la încadrarea numãrului de functii publice de conducere în procent de 12% din numãrul total de posturi, potrivit art. 391 alin. (1) si alin. (2) din O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificãrile si completãrile ulterioare si normei de structurã potrivit art. 391 alin. (3) din O.U.G. nr. 57/2019,
Vãzând avizul Comisiei pentru administratie publicã localã, juridicã, apãrarea ordinii publice, respectarea drepturilor si libertãtilor cetãtenilor,
În conformitate cu prevederile:
   - art. 5 lit. hh), art. 370, art. 391 alin 3, art. 405, art. 407, art. 409, art. 518 alin 1 lit d din O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificãrile si completãrile ulterioare;
   - O.U.G. nr. 63/2010 pentru modificarea si completarea Legii nr. 273/2006 privind finantele publice locale precum si pentru stabilirea unor mãsuri financiare, cu modificãrile si completãrile ulterioare;
   - Legii-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plãtit din fonduri publice, cu modificãrile si completãrile ulterioare.
În temeiul dispozitiilor cuprinse la art. 129 alin. (3) lit. c), art. 136 alin.1 si alin.8, art. 139 alin. (1) si art. 196 alin. (1) lit. a) si art 243 alin (1) lit a) din O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificãrile si completãrile ulterioare,

 

HOTARASTE :

Art.1. Se aprobã reorganizarea aparatului de specialitate al Primarului Municipiului Sibiu, astfel:

1. Se mutã o functie publicã de executie vacantã de consilier, clasa I, grad profesional superior de la Birou Autoritate Tutelarã la Serviciul Patrimoniu din cadrul Directiei Patrimoniu si cadastru.

2. Directia Patrimoniu si Cadastru (format în prezent din Serviciul Patrimoniu si Serviciul Cadastru) se reorganizeazã urmând a fi format din 1 serviciu si 2 compartimente, dupã cum urmeazã:

    Serviciul Patrimoniu compus din:

      - 1 functie publicã de conducere de Sef serviciu, gradul II, vacantã,
      - 5 functii publice de executie de consilier, clasa I, grad profesional superior(4 functii ocupate si 1 functie vacantã),
      - 2 functii publice de executie de consilier, clasa I, grad profesional asistent, ocupate,
      - 1 functie publicã de executie de consilier, clasa I, grad profesional debutant, vacantã,
      - 1 functie contractualã de executie de inspector specialitate, grad profesional IA, ocupatã,
      - 1 functie contractualã de executie de muncitor calificat, grad profesional I, ocupatã.

    Serviciul Cadastru se transformã în Compartimentul Cadastru, din cadrul cãruia un post vacant de sef serviciu, gr.II se transformã în functia contractualã de executie, grad profesional IA, compartimentul mentionat anterior urmând a fi compus din 7 posturi (functii contractuale), dupã cum urmeazã:

      - 3 functii contractuale de executie de inspector specialitate, grad profesional IA (2 functii ocupate si 1 functie vacantã),
      - 2 functii contractuale de executie de inspector specialitate, grad profesional II (ambele functii ocupate),
      - 1 functie contractualã de executie de inspector specialitate, grad profesional I, vacantã,
      - 1 functie contractualã de executie de inspector specialitate, grad profesional debutant, vacantã,

    se înfiinteazã Compartimentul transport auto si va fi compus din:

      - 5 functii contractuale de executie de sofer, grad profesional I, din care: 1 functie de sofer care era în cadrul Serviciului Cadastru si 4 functii de sofer (3 functii ocupate si 1 functie vacantã) se mutã de la Compartimentul Administrativ din cadrul Servicului administrare si gospodãrire localã în cadrul Compartimentului Transport auto.

3. Se mutã o functie publicã de executie vacantã de consilier, clasa I, grad profesional asistent de la Compartiment Culturã si o functie contractualã de executie vacantã de inspector specialitate, grad profesional II de la Compartiment Sport, ambele compartimente din cadrul Serviciului culturã, sport si turism la Serviciul comunicare.

4. Serviciul comunicare (format în prezent din Compartiment comunicare si Compartiment Relatii externe) se reorganizeazã urmând sã se producã urmãtoarele modificãri:

    Serviciul comunicare îsi schimbã denumirea în Serviciul comunicare, sãnãtate publicã si tineret,
    Serviciul comunicare, sãnãtate publicã si tineret va fi structurat, astfel:
      - Compartiment Comunicare, 2 functii publice de executie de consilier, clasa I, grad profesional superior (ocupate), o functie publicã de executie de consilier, clasa I, grad profesional principal ( ocupatã) si o functie publicã de executie de consilier, clasa I, grad profesional asistent (vacantã);
      - Compartiment Relatii Externe, 2 functii publice de executie de consilier, clasa I, grad profesional superior (vacante), o functie publicã de executie de consilier, clasa I, grad profesional principal ( vacantã) si o functie publicã de executie de consilier, clasa I, grad profesional asistent (ocupatã);
       - Se înfiinteazã Compartiment Sãnãtate publicã si tineret, si va fi compus din cele douã functii care se mutã de la Serviciul culturã, sport si turism.

5. Se mutã de la Serviciul managementul si integritatea resurselor umane o functie publicã de executie vacantã de consilier, clasa I, grad profesional debutantsi de la Compartiment control intern managerial, integritate si managementul calitãtiio functie publicã de executie vacantã de consilier, clasa I, grad profesional asistent si o functie publicã de executie vacantã de consilier, clasa I, grad profesional superior la Serviciul strategii, dezvoltare durabilã si marketing.

6. Serviciul pentru situatii de urgentã se mutã din punct de vedere structural în cadrul Directiei Investitii, iar în ceea ce priveste subordonarea functionalã a serviciului, acesta va rãmâne în subordinea Primarului Municipiului Sibiu, în conformitate cu prevederile legislative în vigoare.

Urmare a modificãrii mentionate mai sus, Directia de Investitii va avea urmãtoarea structurã:
      - Serviciul investitii si proceduri de achizitii,
      - Biroul achizitii directe.
      - Serviciul pentru situatii de urgentã.

7. Se mutã de laBiroul achizitii directe, o functie publicã de executie vacantã de consilier achizitii publice, clasa I, grad profesional asistent în cadrul Serviciului investitii si proceduri de achizitii.

8. Se mutã de la Biroul tehnic, managementul energetic si monitorizare servicii comunitare de utilitãti publice, o functie publicã de executie vacantã de consilier, clasa I, grad profesional superior si o functie publicã de executie de consilier, clasa I, grad profesional superior ocupatã de dl. Cãpãtînã Daniel Vasile, în cadrul Compartimentului Administrare Infrastructurã Informaticã - Serviciul Informaticã.

9. Ca urmare a parcurgerii perioadei de stagiu si a obtinerii calificativului "corespunzãtor" la evaluarea activitãtii pentru dl. Hanea Radu Stefan - consilier juridic debutant la Birou contencios, administrativ din cadrul Serviciul juridic, contencios administrativ, propunem:

    a. transformarea functiei publice de consilier juridic, gradul profesional debutant ocupatã de dl. Hanea Radu Stefan în functie publicã de consilier juridic grad profesional asistent, ca urmare a promovãrii evaluãri la finalul perioadei de stagiu.

Prin modificãrile propuse, numãrul posturilor aprobate pentru structura aparatului de specialitate, va fi de 309, astfel:
3 functii de demnitate publicã;
34 functii publice de conducere, inclusiv Secretarul General al Municipiului Sibiu;
1 functii contractuale de conducere, inclusiv Administratorul Public;
Total posturi executie, din care:
201 functii publice de executie;
70 functii contractuale de executie;
   Structura organizatoricã propusã respectã cerintele privind numãrul maxim de posturi stabilit pentru anul 2023, potrivit adresei Institutiei Prefectului - judetul Sibiu nr. 13562/07.07.2023  si în conformitate cu punctul 1 din anexa la O.U.G. nr. 63/2010.
   Totodatã, sunt respectate prevederile legislatiei în vigoare cu privire la încadrarea numãrului de functii publice de conducere în procent de 12% din numãrul total de posturi, potrivit art. 391 alin. (1)si alin.(2) din O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificãrile si completãrile ulterioare si normei de structurã potrivit art. 391 alin. (3) din O.U.G. nr. 57/2019.

Art.2. Se aprobã, în mod corespunzãtor, cu modificãrile prevãzute la Art.1 de mai sus, reorganizarea aparatului de specialitate al primarului municipiului Sibiu conform Statului de Functii (Anexa 1), Organigrama (Anexa 2) si Regulamentul de Organizare si Functionare (Anexa 3), care fac parte integrantã din prezenta hotãrâre.

Art.3. Prezenta hotãrâre intrã în vigoare de la data adoptãrii.

Art.4. Primarul municipiului Sibiu, Serviciul Managementul si Integritatea Resurselor Umane si serviciile implicate, vor aduce la îndeplinire prevederile prezentei hotãrâri, conform competentelor.



Adoptatã în Sibiu la data de 26.10.2023.


       Presedinte de sedintã,
       Paul-Constantin Mezei



        CONTRASEMNEAZÃ,
         Secretar General
           Dorin Ilie Nistor


Obs:pentru intreaga hotarare scanata vezi hot408.pdf