Hotărârea nr. 160 din 2000

HOTĂRÂREA NR. 160 pentru stabilirea Metodologiei privind aprobarea ocupării ocazionale a terenurilor aparținând domeniului public sau privat al municipiului Sibiu
(Modificată și completată prin HCL NR. 27/2001 și HCL NR. 64/2001;
Modificată de HCL NR. 66/2003)

00h160
JUDETUL SIBIU
CONSILIUL LOCAL AL MUNICIPIULUI SIBIU

 

HOTÃRÂREA NR.160
pentru stabilirea Metodologiei privind aprobarea ocupãrii ocazionale a terenurilor aparþinând domeniului public sau privat al municipiului Sibiu
 

Consiliul Local al Municipiului Sibiu, întrunit în ºedinþa ordinarã din data de 28.09.2000,

Analizând referatul nr.67122/2000 al Direcþiei Patrimoniu, prin care se propune stabilirea Metodologiei privind aprobarea ocupãrii ocazionale a terenurilor aparþinând domeniului public sau privat al municipiului Sibiu, Vãzând avizul Comisiei de studii, prognoze economico - sociale, buget, finanþe ºi administrarea domeniului public ºi privat al municipiului, În conformitate cu prevederile art. 20 alin. (2) lit. “g” din Legea nr. 69/1991, republicatã, În temeiul dispoziþiilor art. 28 alin. (1) din Legea nr. 69/1991 privind administraþia publicã localã, republicatã,

HOTÃRêTE :

Art.1. Se stabileºte Metodologia privind aprobarea ocupãrii ocazionale a terenurilor aparþinând domeniului public sau privat al municipiului Sibiu, conform anexei care face parte integrantã din prezenta hotãrâre.

Art.2. Primarul Municipiului Sibiu va asigura ducerea la îndeplinire a prevederilor prezentei hotãrâri.

Adoptatã în Sibiu, la data de 28.09.2000.

Preºedinte,
Ilie Mitea

p.Secretar,
Dir.Gabriela Mihãilescu

   

Anexa la Hotãrârea nr.160/2000

Metodologia
privind aprobarea ocupãrii ocazionale a terenului aparþinând domeniului public sau privat al Municipiului Sibiu

 

Art.1. Terenurile aparþinând domeniului public sau privat al municipiului Sibiu pot fi ocupate ocazional ºi pe o perioadã determinatã, fãrã licitaþie publicã, pentru urmãtoarele situaþii:

  1. depozitarea materialelor de construcþii, combustibili sau alte materiale necesare gospodãriilor sau societãþilor comerciale, instituþiilor, în vederea executãrii lucrãrilor de reparaþii, construcþiilor de locuinþe ºi a construcþiilor cu altã destinaþie decât aceea de locuinþã, precum ºi pentru întreþinerea imobilelor;
  2. desfãºurarea manifestãrilor cultural-artistice ºi sportive organizate cu scop publicitar sau având scop comercial;

  3. amenajãri expoziþionale;

  4. organizare de târguri cu caracter comercial;
  5. efectuarea comerþului stradal ocazional în faþa magazinelor autorizate, numai cu produse care sunt cuprinse în obiectul autorizaþiei de funcþionare;

  6. organizare de ºantier.

Art.2. Pentru ocuparea ocazionalã a terenurilor aparþinând domeniului public sau privat al municipiului Sibiu, solicitanþii vor achita anticipat taxa prevãzutã de Hotãrârea Consiliului Local al Municipiului Sibiu aflatã în vigoare la data depunerii cererii.

Art.3. Taxele nu se datoreazã în cazul ocupãrii trotuarului din faþa locuinþei sau a sediului, pentru reparaþia clãdirii sau aprovizionarea cu combustibil sau alte materiale necesare gospodãriilor, societãþilor comerciale sau instituþiilor, pe o perioadã de timp de maxim 48 de ore inclusiv.

Art.4. Se stabileºte procedura aprobãrii ocupãrii ocazionale pe duratã determinatã a terenului aparþinând domeniului public sau privat al municipiului Sibiu, în baza unei cereri, astfel:

  1. cererea va cuprinde urmãtoarele elemente minimale:

  • numele ºi prenumele solicitantului (denumirea firmei, instituþiei);

  • adresa (sediul);
  • numãr telefon, fax;

  • actul de identitate, seria, numãrul (numãr cont, banca, numãr cod fiscal);

  • scopul ocupãrii terenului ºi durata solicitatã;

  • suprafaþa de teren solicitatã;

  • materialele, mobilierul care va ocupa terenul;
  • schiþa amplasãrii materialelor sau mobilierului cu precizarea elementelor urbanistice ºi tehnice;

  • fotografia mobilierului care urmeazã sã fie amplasat, în cazul activitãþilor comerciale;

  • alte elemente care definesc ocuparea terenului.

  1. solicitantul va depune cererea la Centrul de Informare al Cetãþenilor care o va transmite imediat la direcþia de Urbanism ºi Amenajarea Teritoriului.

  2. Direcþia Urbanism ºi Amenajarea Teritoriului verificã ºi stabileºte toate condiþiile de urbanism (formã, dimensiune, aspect, etc.), iar dupã îndeplinirea condiþiilor avizeazã ºi transmite cererea la Direcþia Tehnicã.

  3. Direcþia Tehnicã, dupã soluþionarea tuturor problemelor de ordin tehnic (menþinerea oredinei, curãþeniei, folosirea utilitãþilor, circulaþie, etc.), transmite cererea avizatã la Direcþia Patrimoniu.

  4. Direcþia Patrimoniu calculeazã suma datoratã pentru ocuparea terenului, o transmite solicitantului ºi, dupã achitarea acesteia la caseria Primãriei Municipiului Sibiu de cãtre solicitant, va transmite beneficiarului aprobarea pentru ocuparea în condiþiile legii a terenului.

Art.5. Fiecare direcþie de specialitate va soluþiona cererea, în limita competenþei materiale pe care o are, în termen maxim de 48 de ore de la primirea acesteia.

Art.6. Nu se percep taxe pentru ocuparea terenului aparþinând domeniului public sau privat al muncipiului Sibiu, ocupat cu ocazia organizãrii acþiunilor cuprinse în calendarul aprobat de Consiliul Local al Municipiului Sibiu, cu excepþia activitãþilor de comerþ.